TesztVásárlás 1.0: Immunerősítő ételek a tavasz beköszöntével

Maticsek Orsolya
Nyakunkon a tavaszi fáradtság, az influenzaszezon és a sajnos éppen kifejezetten aktuális koronavírus-járvány… Az emberek ellepték az élelmiszerüzleteket: mindenki vásárol, készül a négy fal közé való bezárkózásra. A legtöbb ember kosarában azonban fehér liszt, cukor, olaj és jó esetben egy kis babkonzerv (feltéve, ha még maradt a boltokban) tömkelege gyűlik. Ezeket az élelmiszereket látva felmerült […]

Nyakunkon a tavaszi fáradtság, az influenzaszezon és a sajnos éppen kifejezetten aktuális koronavírus-járvány… Az emberek ellepték az élelmiszerüzleteket: mindenki vásárol, készül a négy fal közé való bezárkózásra. A legtöbb ember kosarában azonban fehér liszt, cukor, olaj és jó esetben egy kis babkonzerv (feltéve, ha még maradt a boltokban) tömkelege gyűlik. Ezeket az élelmiszereket látva felmerült bennem a kérdés, hogy mi lesz a most még inkább fontossá vált immunerősítéssel?

A tavasz ilyen szempontból ráadásul a legkényesebb időszak, ugyanis tél végére rettentően kimerül a szervezetünk, és fogékonyabbak vagyunk a különböző fertőzésekre. Emiatt van például az is, hogy ilyenkor sokkal fáradékonyabbnak érezheted magadat.

Éppen ezért ahhoz, hogy a baktériumok és a vírusok támadásaival szemben tavasszal is könnyedén felvehessük a harcot, fontos, hogy a táplálkozásunkkal – főként sok zöldség és gyümölcs fogyasztásával – megtámogassuk az immunrendszerünket.

Igen, tudom, hogy ez ebben az időszakban nagyon nem egyszerű! Hiszen így tavasz elején még kevesebb zöldséget és gyümölcsöt lehet beszerezni, az ősszel leszedett almának pedig már kifejezetten dohos íze van a legtöbb esetben.

Szerencsére azért ilyenkor tavasszal is vannak olyan élelmiszerek, amelyekkel javíthatod az ellenálló-képességedet!

TesztVásárlás 1.0 cikkemben összeszedtem Neked, hogy én miket szoktam ebben a nehéz időszakban immunerősítés céljából vásárolni:

1. Medvehagyma

A fokhagyma illatára és ízére emlékeztető zöld színű medvehagyma már márciusban megjelenik a piacon! Minden formájában felhasználható: levesekben, salátákban, húsételek ízesítésére vagy a szendvicsekben. Sőt, még krémet vagy mártogatóst is csinálhatsz belőle! Azon túl, hogy ínycsiklandóan finom, még bioaktív anyagokat és C-vitamint is tartalmaz, amelyek támogatják az immunrendszerünket.

2. Brokkoli

Hiába nincsen szezonja, a brokkoli mélyhűtött formában szerencsére már szinte minden üzlet polcain megtalálható. Manapság ráadásul a mélyhűtési technológiák is igen kíméletesek: a gyorsfagyasztásnak köszönhetően a fagyasztás során pici kristályok keletkeznek, amelyek nem roncsolják szét a zöldségek és gyümölcsök sejtjeit, így megmaradnak bennük az értékes vitaminok. Ráadásul ezeket az idényszezonban fagyasztják le, így a legértékesebb formájukban tudjuk fellelni őket a boltokban!

Tipp: Ha van fagyasztód otthon, és szeretnél a koronavírus idejére bespájzolni, akkor a liszten és a cukrokon túl érdemes a mélyhűtött zöldségekből és gyümölcsökből is betáraznod (persze csak mértékkel! :)).

A brokkoli, mint más élénk színű zöldségek és gyümölcsök, biológiailag aktív növényi anyagokat, mint például a flavonoidokat tartalmaz, amelyek antioxidánsként viselkedve támogatják az immunrendszerünket.

3. Mélyhűtött gyümölcsök

Tavasszal sajnos nem igazán találunk friss, hazai gyümölcsöket. Azonban a brokkolinál már említett gyorsfagyasztásnak köszönhetően a mélyhűtők polcain megtalálható fagyasztott gyümölcsök jó alternatívát nyújtanak, amíg nem jelennek meg a nyár beköszöntével az első friss, zamatos gyümölcsök.

Ár-érték arányban szerintem a mélyhűtött meggy a legjobb, de időnként beépítem a mélyhűtött áfonyát, szedret, epret és málnát is a táplálkozásomba. Például egy isteni finom, bogyós gyümölcsös zabkása formájában!

Ezek a gyümölcsök kiváló antioxidáns- és C-vitamin-források az immunrendszerünk erősítésére!

4. Csipkebogyó

Az egyik legjobb C-vitamin-forrás a csipkebogyó, amelynek szárított formája szerencsére egész évben elérhető. Azonban a belőle készülő közismert lekvár és tea helyett a vitamintartalmának megőrzése érdekében érdemes inkább egy éjszakán keresztül hideg vízben áztatni, majd így meginni!

5. Citrusfélék

Szerencsére narancsot, grapefruitot és citromot még tavasszal is lehet találni a boltokban vagy a piacon. Amellett, hogy magas C-vitamin-tartalommal rendelkeznek, a piros színű grapefruit (ha teheted, akkor inkább ezt válaszd a fehér húsúval szemben!) a benne található színanyagnak köszönhetően értékes antioxidáns forrás is!

Arra azonban figyelj, hogy más gyümölcsökhöz hasonlóan lehetőleg ezeket se hőkezeld, különben sérül az értékes vitamintartalmuk. Várd meg, amíg picit kihűl a teád mielőtt citromot facsarnál bele!

A grapefruit húsát pedig úgy kanalazd ki, hogy a hártyája ne kerüljön bele, így elkerülheted a keserű ízét! Ha azonban számodra így is túl savanyú, készíthetsz akár egy banánnal összekevert turmixot is belőle!

6. Savanyú káposzta

Szintén egész évben elérhető a savanyú káposzta, amely a főételek kiváló kiegészítője és gazdag vitaminforrásunk lehet így tavasszal! Ráadásul tejsavas erjesztéssel készítik, amelynek köszönhetően támogatja az egészséges bélflóránkat, így pedig gátolja a káros mikrobák elszaporodását!

7. Hüvelyesek

A hüvelyeseket szerencsére egész évben megtaláljuk az élelmiszerboltokban, akár száraz formájukban (mint a bab, a lencse, a sárgaborsó és a csicseriborsó), akár friss, tavasszal pedig mélyhűtött állapotukban (mint a borsó és a zöldbab). A hüvelyesek kiemelkedően magas ásványi anyag tartalommal rendelkeznek, így rendszeres fogyasztásuk segíti pótolni a szervezetünk kimerült tartalékait. Kiemelendő közülük a cink, amely antioxidáns szerepet is betölt, így jelentősen hozzájárul az immunrendszer működéséhez. A cink ezen kívül a húsokban található még meg nagy mennyiségben, így vegetáriánusok számára különösen ajánlott a hüvelyesek gyakori fogyasztása!

8. Olajos magvak

Nem csak a lédús zöldségekkel és gyümölcsökkel, hanem az egészséges zsírokat tartalmazó olajos magvakkal is tudjuk támogatni az immunrendszerünket, mint például a dió, a mandula és a mogyoró. Ezek magas E-vitamin és esszenciális zsírsav-tartalommal rendelkeznek, amelyek antioxidáns hatásuk révén támogatják az immunrendszert! Ráadásul roppant finom csemegék!

9. Lenolaj

Nem csak az olajos magvakat, hanem a hidegen sajtolt olajokat is beépíthetjük a táplálkozásunkba! A lenolajban található Omega-3 zsírsavak hasznosak az immunrendszer működéséhez, ugyanis gyulladáscsökkentő hatásúak. Fontos azonban, hogy ne hőkezeld, inkább a már kész, kissé kihűlt krémleveseket ízesítsd vele!

Természetesen a kiegyensúlyozott táplálkozáson túl mint mindig, fontos a napi 2-3 liter folyadék fogyasztása is (lehetőleg vízből)!

A tavaszi napsugarak megjelenésével pedig a napon töltött idő tesz a legjobbat az immunrendszerünknek: próbálj meg Te is minél több időt a szabadban tölteni! A mostani helyzetre való tekintettel természetesen ezt a tömeg elkerülésével, lehetőleg egyénileg (ha van, akkor a saját kertedben) tedd!

 

Minden bejegyzés a szerző saját független véleménye és értékelése, a Tesztevőket jogi felelősség nem terheli.
LÉGY EGY PROFI CSAPAT TAGJA,

JELENTKEZZ
TE IS TESZTEVŐNEK!

Ha szeretnél te is kipróbálni új helyeket, vagy vérbeli profiként rengeteg megosztandó kedvenced van, csatlakozz csapatunkhoz és legyél te is tesztevő.

Készen állsz, hogy elárulj pár részletet magadról?

Tesztevők Jelentkezz Kép

Tedd meg az első lépést

A fiatal, lendületes titánok, akik mindent felkutatnak, hogy senkinek se kelljen a legelejéről kezdeni. Csapatunk csak az ételek iránt érzett rajongásával kapcsolódik bármely helyhez, termékhez, így biztos lehetsz, hogy mindenkit pártatlanul ítélünk meg és alaposan “átrágjuk” magunkat a részleteken.

Fontos szempont a kiválasztásnál, hogy képes legyél olvasmányosan megfogalmazni a tapasztalatot és készíteni egy szép képet a poszthoz. Csak ne feledd: előbb a fotó, aztán az élmény, végül az írás! Legalábbis szerintünk így jön ki a legszebb eredmény. :)

Ha írsz nekünk, meg fogunk kérni egy próba tesztre. Célunk, hogy a beérkezett anyaggal előszűrjük, hogy kivel szeretnénk hosszútávon együtt dolgozni. Nincsen nehéz dolgod, mert egyrészt vajszívünk van, másrészt ha amúgy is szeretsz kipróbálni/bemutatni helyeket, 1-2 nap alatt elkészülhet a mű. Ne aggódj, nem fogjuk a beleegyezésed nélkül felhasználni az írást, ha beleszeretünk, úgyis átadjuk neked a lehetőséget.

Közösségünk fontos teszt szempontjai közé tartozik a kiszolgálás/kiszállítás gyorsasága, személyzet kedvessége, tálalás, ízélmény és az ár-érték arány. Kérünk jelöld meg, hogy az étel milyen csoportba tartozik (laktózmentes, vegetáriánus, gluténmentes, stb.) és ne feledd el megadni a hely és a kipróbált étel nevét sem.

Őszintén és nyíltan kommunikálunk olvasóink felé tehát ne tartsd magadban a véleményed!

    * Kötelezően kitöltendő mező
    Thank you image

    Köszönjük az üzenetedet!

    Kollégáink 24 órán belül felveszik Veled a megadott elérhetőségeid egyikén a kapcsolatot. Addig is nézz szét új tesztjeink között.

    Newsletter icon

    HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

    Szeretnéd, ha mostantól csupán annyi dolgod lenne, hogy megnyisd otthon hírlevelünket és gyorsan átfusd az újdonságokat?

    Mi ígérjük, hogy csakis ínycsiklandozó egészséges eledelekkel és tippekkel zargatunk, hogy szélesítsd a repetoárt házhoz rendeléskor, baráti összejövetelekhez és amikor SOS kellene valami finom falat.

    Nagyon örülnénk, ha hasznos tanácsaink eljutnának minél több egészséges életmód iránt elkötelezett emberhez.

    Feltételek *