Vitaminokban gazdag smoothie variációk reggelire és uzsonnára

Pajger Adrienn
A smoothie-k újra hódítanak, főképp azért, mert nyáron rengeteg friss gyümölcs áll rendelkezésünkre, amikből csodálatos és energiadús kombinációkat hozhatunk létre.
Egy smoothiekészítő, vagy turmixgép pedig szinte minden háztartásban megtalálható, a szekrényben, vagy a polcon porosodva. Na de most vegyük szépen elő és keverjük össze ezeket a fincsi italokat, amiket reggelire, tízóraira vagy uzsonnára is bátran elkészíthetünk! 🙂
TIPP: a kimagozott és feldarabolt gyümölcsöket előző este egy jól záródó zacskóban kiporciózva lefagyaszthatjuk, hogy másnap reggel már csak a megfelelő mennyiségű folyadékot hozzáadva gyorsan elkészíthessük.
A cseresznyés smoothiehoz ezekre lesz szükségünk:
– 150 gramm friss, magozott cseresznye
– 100 ml szénsavmentes ásványvíz
– fél fagyasztott banán
– 1 nagyobb kocka étcsoki
Az azték vagy spanyol zsálya névre hallgató chia mag nagyon jó kiegészítője lehet a smoothie-nak, amibe nem csak gyümölcsöket pakolhatunk. A chia mag nagyszerűen feldobja, gazdag omega 3-ban, rostokban, magnéziumban, foszforban, cinkben, káliumban és B vitaminokban. A datolya pedig mintegy természetes édesítőként kiemeli a gyümölcs ízét és nem utolsó sorban ásványianyag tartalmának köszönhetően segíti a jóllakottság érzését.
A málnás chiás smoothiehoz ezekre lesz szükséged:
– 150 ml szénsavmentes ásványvíz
– 1 teáskanál chia mag (plusz egy kevés a tetejére)
– 2 darab magozott datolya
– 30 gramm fagyasztott málna
– fél fagyasztott banán
Ha nyár, akkor barack! Én őszibarackot választottam ehhez a smoothie-hoz, amit első lépésként hámozzunk meg, magozzuk ki és már dobhatjuk is bele a többi hozzávalóval a gépbe.
A barackos smoothie-hoz ezekre lesz szükség:
– 170 ml cukrozatlan almalé
– 2 evőkanál natúr zabpehely
– fél fagyasztott banán
– 2 hámozott őszibarack
– az édesítés kedvéért egy teáskanál méz
Nem is gondoltad volna, hogy zabpelyhet is lehet tenni bele, ugye? Pedig szépen összezúzza a gép és ha önmagában száraznak is találod, a folyadékot magába szívja, így észre se veszed, hogy ebből is került belőle, téged pedig eltelít ebédig. Ha elég érett barackokat sikerült szereznünk és a banán is úgy került fagyasztásra, hogy önmagában már nem etted volna meg, de még a smoothie-ba simán beleteszed, akkor ebben az esetben a méz elhanyagolható belőle. De ha egy kis plusz édes ízre vágysz, nyugodtan csempéssz bele! 🙂
A banán egy csodálatos smoothie alapot ad, mert krémes, energia dús, és szép állaga lesz tőle. Amint láthatjátok, mindegyik smoothie-ba került belőle.
Ehhez a kombóhoz szükség lesz ezekre:
– egy fagyasztott banán
– 60 gramm kajszibarack
– 80 ml laktózmentes tej
– 80 ml szénsavmentes ásványvíz
– díszítésnek pörkölt mogyoró
Végezetül pedig a szupersavanyú ízvilág kedvelőinek ajánlom ezt a ribizlis smoothie-t! A ribizli az a gyümölcs, amit a szigorú diétázók is beépíthetnek a napjaikba, mert kevés cukortartalma van (ezért is annyira savanyú), magas C-vitamin tartalmú, és a bőrre is jó hatással van.
Ezekre lesz szükséged hozzá:
– 100 gramm ribizli
– 70 gramm magozott cseresznye
– 1 teáskanál méz (csak hogy azért ne szűküljön össze a szánk a savanyúságtól)
– 100 ml szénsavmentes ásványvíz
– fél fagyasztott banán
Remélem kedvet kaptatok a smoothie receptek kipróbálására, és most, hogy itt a nyár, Ti is kísérleteztek majd saját receptekkel! Osszátok meg velünk, hogy nektek melyik a kedvenc smoothie-tok, amit otthon készítetek! 🙂
Minden bejegyzés a szerző saját független véleménye és értékelése, a Tesztevőket jogi felelősség nem terheli.
LÉGY EGY PROFI CSAPAT TAGJA,

JELENTKEZZ
TE IS TESZTEVŐNEK!

Ha szeretnél te is kipróbálni új helyeket, vagy vérbeli profiként rengeteg megosztandó kedvenced van, csatlakozz csapatunkhoz és legyél te is tesztevő.

Készen állsz, hogy elárulj pár részletet magadról?

Tesztevők Jelentkezz Kép

Tedd meg az első lépést

A fiatal, lendületes titánok, akik mindent felkutatnak, hogy senkinek se kelljen a legelejéről kezdeni. Csapatunk csak az ételek iránt érzett rajongásával kapcsolódik bármely helyhez, termékhez, így biztos lehetsz, hogy mindenkit pártatlanul ítélünk meg és alaposan “átrágjuk” magunkat a részleteken.

Fontos szempont a kiválasztásnál, hogy képes legyél olvasmányosan megfogalmazni a tapasztalatot és készíteni egy szép képet a poszthoz. Csak ne feledd: előbb a fotó, aztán az élmény, végül az írás! Legalábbis szerintünk így jön ki a legszebb eredmény. :)

Ha írsz nekünk, meg fogunk kérni egy próba tesztre. Célunk, hogy a beérkezett anyaggal előszűrjük, hogy kivel szeretnénk hosszútávon együtt dolgozni. Nincsen nehéz dolgod, mert egyrészt vajszívünk van, másrészt ha amúgy is szeretsz kipróbálni/bemutatni helyeket, 1-2 nap alatt elkészülhet a mű. Ne aggódj, nem fogjuk a beleegyezésed nélkül felhasználni az írást, ha beleszeretünk, úgyis átadjuk neked a lehetőséget.

Közösségünk fontos teszt szempontjai közé tartozik a kiszolgálás/kiszállítás gyorsasága, személyzet kedvessége, tálalás, ízélmény és az ár-érték arány. Kérünk jelöld meg, hogy az étel milyen csoportba tartozik (laktózmentes, vegetáriánus, gluténmentes, stb.) és ne feledd el megadni a hely és a kipróbált étel nevét sem.

Őszintén és nyíltan kommunikálunk olvasóink felé tehát ne tartsd magadban a véleményed!

    * Kötelezően kitöltendő mező
    Thank you image

    Köszönjük az üzenetedet!

    Kollégáink 24 órán belül felveszik Veled a megadott elérhetőségeid egyikén a kapcsolatot. Addig is nézz szét új tesztjeink között.

    Newsletter icon

    HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

    Szeretnéd, ha mostantól csupán annyi dolgod lenne, hogy megnyisd otthon hírlevelünket és gyorsan átfusd az újdonságokat?

    Mi ígérjük, hogy csakis ínycsiklandozó egészséges eledelekkel és tippekkel zargatunk, hogy szélesítsd a repetoárt házhoz rendeléskor, baráti összejövetelekhez és amikor SOS kellene valami finom falat.

    Nagyon örülnénk, ha hasznos tanácsaink eljutnának minél több egészséges életmód iránt elkötelezett emberhez.

    Feltételek *